dijous, 8 de gener del 2009

Pág 85 ex 7

Explica els dierents significats de les parelles de mots següents i fes una frase amb cadascun:

a. vall / ball

vall: Depressió allargada de la superfície terrestre recorreguda, en general, per les aigües d'un corrent fluvial.
* Vem pujar des d'aquella vall fins al cim d'aquella muntanya.

ball:
Dança seguida de passos, de salts, de gests o de posicions ordenats d'acord amb un ritme de cançó, una tonada instrumental o un simple acompanyament de percussió
* Ens vam possar a ballar com bojes quan va sonar la cançó que més ens agradava.

b. cigne / signe

cigne:
Gènere d'ocells palmípedes de l'ordre dels anseriformes, de la família dels anàtids, aquàtics, excel·lents nedadors i voladors, molt elegants quan neden, però de caminar feixuc, amb el coll llarg i flexible.
* Dona-li de menjar al cigne que hi ha a l'estanc.

signe:
Fenomen que, reconegut pel metge en l'organisme del malalt i apreciat per ell, permet d'arribar a la diagnosi i al pronòstic d'una malaltia determinada.
* Em va asustar una mica el signe que em va diagnosticar el metge, però després tot va anar molt bé.

c. avis / avís

avis: Pares dels pares.
* Tinc molta confiança amb el meu avi, sempre li demano ajut si tinc algun problema i li esplico tot el que hem pasa.

avís: Paraules, escrit, etc, per avisar a algú d'una cosa.
* La noia aquesta em air em va avisar de que no trepitjés aquella escala per que estava mullada i podía caure.

d. buit / vuit

buit:
Espai del qual no és ocupat, especialment d'allò que és destinat a contenir.
* El got estaba buit sobre la taula.

vuit: Numero que va després del 7.
* El 8 és el meu numero de la sort.

e. bé / be

bé: anar bé
* Em va anar molt bé l'examen.